Den gjennomsnittlige personen får 2,459,808,394 sekunder. Bruk dem godt!

torsdag 29. april 2010

To forente dimensjoner

Jeg synes dette bildet er fascinerende av dette bildet fordi det er et kaos av farger og mye som skjer, men likevel så greier fotografen å fange øyeblikket og forene to dimensjoner. Jeg har i utgangspunktet en stor fascinasjon for undervannsbilder på grunn av at det føles som en helt annen dimensjon. Hele tilværelsen under vann er mye mer vektløs og svevende. Man ser veldig tydelig hvor skillet vannoverflaten er med fotografens markerte fargeskille. De små boblene i vannet er også farget rosa, antakeligvis for å markere skillet mellom luft og vann enda tydeligere.

Jeg synes dette er et veldig interessant bilde fordi det fanger en spesiell sinnsstemning. Når man studerer bildet, sitter man med følelsen av en sinnsro og at tiden står litt stille. Grunnen til at jeg oppfatter det sånn, er at vann alltid har hatt en beroligende effekt på meg, og at når jeg er under vann føler jeg at jeg er i min egen isolerte boble. I mine øyne prøver bildet å formidle at man må fange øyeblikket og leve i nuet, spesielt her med tanke på barndommen. Men det er selvfølgelig bare min tolkning av bildet.

(Bildet er noe jeg har hatt liggende lagret på pc'en fordi jeg ble så fascinert av det første gangen jeg så det, så jeg har ingen link til det på flickr, men fotografen heter Elena Kalis. Et raskt google-søk vil lede deg frem til bildet og andre fotografier hun har tatt)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar